Strona główna Aktualności Do centrum nadal w tłoku

Do centrum nadal w tłoku

0

Zarząd Transportu Miejskiego nie planuje zmian w komunikacji miejskiej na Targówku, tak by mieszkańcy naszej dzielnicy mieli lepszy dojazd do Śródmieścia i pierwszej linii metra.

Z taką propozycją wystąpiła radna Targówka Katarzyna Górska-Manczenko (PO). Zaproponowała między innymi przekierowanie linii 412 do pl. Bankowego, co według niej zmniejszy ścisk w autobusach.

Jak tłumaczy radna, w godzinach porannych z przystanku Młodzieńcza bezpośrednie połączenie z I linią metra mają tylko autobusy 190 i 527, a na tym przystanku wsiada wiele osób. „Na dalszych przystankach, w tym na Piotra Skargi, wejście do autobusu graniczy z cudem” – tłumaczy radna w interpelacji.

W związku z tym zaproponowała, by urzędnicy zastanowili się nad skierowaniem linii 199 lub 740 na Dworzec Wileński.

Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Wiesław Witek tłumaczy, że po uruchomieniu centralnego odcinka II linii metra linia 512 zapewnia dojazd do Dworca Wileńskiego, skąd można kontynuować dojazd do centrum miasta metrem (w którym występuje rezerwa miejsc) lub często kursującymi liniami tramwajowymi (4, 13, 23, 26), a także do Stadionu Narodowego, skąd można kontynuować podróż także SKM lub KM. „Zwracamy uwagę, że metro jest najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji zbiorowej” ‒ napisał w odpowiedzi dyrektor.

Dyrektor Witek przypomina, że wydłużona została trasa linii 527, podniesiona została również częstotliwość linii 160. Linia 412 została uruchomiona jako linia okresowa, szczytowa w celu zasilenia linii 512 na odcinku Zacisze – Dw. Wileński. „Jednocześnie informujemy, iż połączenie Targówka z I linią metra zapewniają linie 517, 190 oraz 527. Natomiast z okolic Bródna dojazd do I linii metra zapewnia linia 500” ‒ tłumaczy dyrektor.

Nie zwiększy się też częstotliwość kursowania linii: 160, 190, 527, 512 i 412 „Obecnie nie posiadamy rezerw taborowych pozwalających na zwiększenie częstotliwości kursowania lub wydłużanie tras linii już istniejących bez spadku częstotliwości ich kursowania” – napisał dyrektor Witek.

Tras nie zmienią też linie 199 i 740. „Zasadne jest utrzymanie lokalnej relacji na odcinku Trocka – Radzymińska. Ponadto linie 199 i 740 są liniami podmiejskimi, a ich rozkłady jazdy ustalane są z gminami, które je współfinansują, poza tym są one koordynowane z rozkładami innych linii” ‒ tłumaczy dyrektor Witek.