Od początku września mieszkańcy Bródna muszą radzić sobie z uciążliwym remontem. Tramwajarze rozpoczęli modernizację trasy między Dworcem Wileńskim a pętlą na Żeraniu Wschodnim.
Do 20 września zawieszone są linie tramwajowe: 3, 4, 23, 25 i 41. Popularna „jedynka” kursuje natomiast na zmienionej trasie: BUDOWLANA – Odrowąża – Starzyńskiego – most Gdański – Okopowa – Towarowa – Grójecka – BANACHA.
W godzinach szczytu najczęściej pojedziemy właśnie tą linią. Podjeżdża co cztery minuty (co sześć minut poza szczytem i co siedem–osiem minut w weekendy). Jako uzupełnienie tej linii uruchomione zostały linie 73 i 74, które jadą trasami:
73: BANACHA – Grójecka – Al. Jerozolimskie – al. Zieleniecka – Targowa – al. Solidarności – Wolska – Młynarska – Obozowa – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO,
74: GOCŁAWEK – Grochowska – Targowa – al. Solidarności – Marszałkowska – Puławska – WYŚCIGI.
W godzinach szczytu kursują co osiem minut (12 minut poza szczytem i co 15 minut w weekendy).
Warto rozważyć również przesiadkę do autobusowej komunikacji zastępczej. Uruchomione zostały zastępcze linie: Z-3, Z-4 i Z-5.
Z-3: ŻERAŃ WSCHODNI – Annopol – Rembielińska – Matki Teresy z Kalkuty – Odrowąża – Starzyńskiego – Jagiellońska – DW. WILEŃSKI,
Z-4: SUWALSKA – Łabiszyńska – Łojewska – Chodecka – Kondratowicza – Rembielińska – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Trocka – Radzymińska – DW. WILEŃSKI,
Z-5: ŻERAŃ WSCHODNI – Annopol – Rembielińska – MATKI TERESY Z KALKUTY.
Co ważne, linia Z-4 kursuje tylko w godzinach szczytu, czyli od godz. 6 do 10 i od godz. 14.30 do 20.
Zamknięta jest ul. 11 Listopada na odcinku od ul. Targowej do ul. Inżynierskiej. Objazd prowadzi ul. Ratuszową. Do 13 września nie przejedziemy też przez tory pomiędzy ulicami Bartniczą a Wyszogrodzką. Objazd prowadzi ul. Poborzańską. Oprócz tego do połowy września dostępna jest dla obu kierunków jazdy tylko północna jezdnia ul. Bazyliańskiej.
W czasie remontu wymienione zostaną nie tylko torowisko, przejazdy drogowe i zasilanie trakcyjne. Mieszkańcy największe zmiany zobaczą na przystankach, które przejdą generalną przebudowę. Po remoncie będą wydłużone i przystosowane do obsługi przez tramwaje niskopodłogowe. Łącznie zmianę przejdą 34 przystanki, a cała modernizacja pochłonie 65 mln zł. Niemal połowę tej kwoty dofinansowała Unia Europejska.