Strona główna Komunikacja Czasowe zmiany w ruchu na Bródnie

Czasowe zmiany w ruchu na Bródnie

0
Ulica Chodecka - objazd zamkniętego odcinka ulicy
Ulica Chodecka - objazd zamkniętego odcinka ulicy

 

Trwa modernizacja ul. Kondratowicza, położonej bezpośrednio nad nowym odcinkiem drugiej linii metra. Będzie nowocześnie, komfortowo i bezpiecznie.

W piątek, 14 października, rozpocznie się kolejny etap inwestycji. By móc kontynuować prace, drogowcy wprowadzą zmiany na ul. Chodeckiej. Ruch pojazdów osobowych będzie musiał zostać ograniczony, pełną funkcjonalność zachowa Warszawski Transport Publiczny.

Jezdnia ul. Chodeckiej w rejonie skrzyżowania z Kondratowicza zostanie zwężona do jednego pasa. Od piątku, 14 października od godz. 6:00 ruch na tym odcinku będzie odbywał się wahadłowo, odcinkiem od Bolivara do Suwalskiej pojadą wyłącznie autobusy miejskie. Objazd fragmentu ulicy czasowo zamkniętego dla pojazdów osobowych będzie prowadził ulicami: Wyszogrodzką, Rembielińską, Kondratowicza, Łabiszyńską i Łojewską.

Autobusy zatrzymają się gdzie indziej

W związku z pracami zmienią się również lokalizacje przystanków przy Szpitalu Bródnowskim w ciągu ulicy Chodeckiej, obowiązujących dla linii 112, 114, 169, 409, 414, 500. Przystanek Szpital Bródnowski 53 (w kierunku centrum) zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie z ul. Kondratowicza, natomiast przystanek Szpital Bródnowski 04 (w kierunku pętli Bródno-Podgrodzie) zostanie zawieszony. W jego zastępstwie zostanie uruchomiony tymczasowy przystanek, zlokalizowany ok. 200 metrów przed lokalizacją podstawową (bliżej Szpitala Bródnowskiego).

Możliwy tylko dojazd do posesji

Nadal trwają również prace na samej ulicy Kondratowicza. Przejezdne są już odcinki od Rembielińskiej do Łabiszyńskiej oraz od Szpitala Bródnowskiego do św. Wincentego. Wciąż zamknięte są pozostałe fragmenty arterii.

Na odcinku na wschód od Łabiszyńskiej możliwy będzie jedynie dojazd do posesji. Kierowcy będą mogli pojechać jednym pasem do wjazdu – przy budynku 27b. Dalej, do skrzyżowania z Chodecką, plac budowy zajmuje całą jezdnię. Zamknięty jest także fragment od Chodeckiej do wjazdu do szpitala.

Aleja tysiąca drzew

Budowa nowego odcinka drugiej linii metra była okazją do metamorfozy ul. Kondratowicza. W wyniku prac rewitalizacyjnych parkowanie w tym rejonie zostanie uporządkowane, zwiększy się też przepustowość trasy, co pozwoli kierowcom korzystać z niej w sposób o wiele bardziej komfortowy niż wcześniej. Z myślą o bezpieczeństwie pieszych zostaną wybudowane sygnalizacje świetlne na pięciu przejściach. Wyremontowane będą również chodniki. Skorzystają też cykliści, którzy będą mogli poruszać się nowymi drogami rowerowymi – po obu stronach jezdni. Kondratowicza zmieni się w aleję tysiąca drzew – do 300 drzew, które rosną tam w tej chwili, dołączy 700 zasadzonych przez miasto. Całość uzupełni montaż nowoczesnego oświetlenia (282 latarni LED).

Zaplecze budowlane metra

Ze względów logistycznych, ale też bezpieczeństwa, modernizacja ul. Kondratowicza nie mogła być realizowana jednocześnie z budową metra – ulica stanowiła zaplecze budowlane metra. Harmonogram robót zakłada otwarcie wszystkich jezdni Kondratowicza do końca 2022 r. Pozostałe prace, inne niż drogowe – związane m.in. z zielenią, mają zostać ukończone w pierwszym kwartale 2023 r.

M2 na Bródnie

Obecnie pasażerowie mogą już korzystać z nowego blisko czterokilometrowego odcinka M2 na Bródnie. Zapewnia on sprawne, szybkie i wygodne połączenie tej dzielnicy z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Otwarte są ulice, którymi można dojechać do stacji Bródno i Kondratowicza. Na trasy wróciły autobusy komunikacji miejskiej.

Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji ruchu spowodowanych remontami i inwestycjami można znaleźć na stronach: infoulice.um.warszawa.pl oraz facebook.com/infoulice. Komunikaty dotyczące tras pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego dostępne są na stronie: wtp.waw.pl. Dodatkowo na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 można zamówić bezpłatną usługę powiadamiania SMS o utrudnieniach w ruchu w stolicy.

Źródło: U.M. Warszawa