Strona główna Komunikacja Kolejne pozwolenia na metro na Bródno

Kolejne pozwolenia na metro na Bródno

0
fot. Urząd Miasta

Ostatni odcinek II linii metra na prawym brzegu ma już prawie komplet pozwoleń na budowę. Wkrótce możliwe będzie podpisanie umowy na wykonanie tego odcinka.

Na czterokilometrowym odcinku II nitki podziemnej kolei powstaną również trzy stacje: Bródno (C21), Kondratowicza (C20) oraz Zacisze (C19). Dla budowy tego odcinka konieczne jest uzyskanie aż siedmiu pozwoleń na budowę: trzech dla stacji, trzech dla wentylatorni oraz dla szybu demontażowego dla tarcz TBM przy stacji Trocka. Dotychczas Metro Warszawskie dysponowało dwoma dokumentami – dla stacji Kondratowicza (C20) przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz dla szybu demontażowego – których wydanie nie wiązało się z koniecznością uzyskania odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych.

– To ważny dzień dla wszystkich warszawiaków. Dziś otrzymaliśmy pozwolenie na budowę kolejnych trzech obiektów podziemnej kolei. Dostaliśmy również informację o pozytywnym wyniku kontroli uprzedniej realizowanej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych dla postępowania przetargowego dla tego odcinka. Oznacza to, że gdy tylko otrzymamy pozwolenia na budowę dwóch wentylatorni, możliwe będzie podpisanie umowy na prace na ostatnim fragmencie drugiej nitki na prawym brzegu – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Decyzje o pozwoleniu na budowę dotyczą stacji Zacisze (C19) pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną oraz Bródno (C21) przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej, a także wentylatorni V19. Wkrótce powinny zostać wydane pozwolenia także dla pozostałych wentylatorni, tj. V20 i V21. Dzięki temu, a także pozytywnemu wynikowi kontroli UZP możliwe będzie podpisanie umowy z konsorcjum firm Astaldi i Gülermak, które zwyciężyły w postępowaniu na wybór wykonawcy ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Będą mieli na to 36 miesięcy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł.