Cztery firmy zgłosiły się do przetargu na rozbudowę II linii metra na Targówek. Najtańsza oferta opiewa na nieco ponad 1 mld zł. Złożyła ją firma, która budowała centralny odcinek II nitki podziemnej kolejki w Warszawie.
Przetarg dotyczy przedłużenia linii na Wolę i na Targówek. Termin składania i otwarcia ofert był dwukrotnie przekładany – ze względu na ogromną liczbę pytań, które wpłynęły do Metra Warszawskiego. W sierpniu poznaliśmy jednak ostatecznie nazwy firm zainteresowanych budowaniem nowych odcinków.
Ten, który ma być wybudowany od stacji Dworzec Wileński do torów odstawczych za stacją Targówek II, chcą budować cztery firmy. Jak informuje Ratusz, na inwestycję zaplanowano 1 489 952 904,75 zł brutto. Jednak niektóre oferty są o wiele tańsze.
Najmniej za swoją pracę chce Astaldi – to jedna z firm, która budowała centralny odcinek II linii metra. Wyceniła budowę odnogi na Targówek na 1 066 741 483,79 zł (z podatkiem VAT).
Trochę ponad 1,1 mld zł za budowę chce z kolei konsorcjum Vianini Lavori, Impresa Costruzioni Giuseppe Maltauro i Mota – Engil Central Europe.
Acciona Infraestructuras i Mostostal Warszawa wyceniły swoją pracę na ponad 1,27 mld zł, a Budimex i Ferrovial Agroman na ponad 1,8 mld zł.
Teraz Metro Warszawskie będzie weryfikować oferty. „Kryteriami wyboru będzie cena (90 proc. punktów) oraz okres rękojmi (10 proc. punktów)” – informują stołeczni urzędnicy.
Władze Metra Warszawskiego planują, że budowa powinna zakończyć się w 2019 r. Na Targówku obejmie dokładnie trzy stacje na około trzykilometrowym odcinku. Przystanek Szwedzka ma znaleźć się przy ul. Strzeleckiej (po wschodniej stronie ul. Stalowej), Targówek 1 – przy skrzyżowaniu ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego, a Targówek 2 – w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Trocką. Projekty budowlane dla nowych stacji są już gotowe. Dla odcinka na Targówek przygotowała je firma ILF Consulting Engineers Polska.
Ratusz ma również w planach budowę następnych stacji na Targówku. Według wstępnych założeń przystanki Zacisze, Kondratowicza i Bródno mają powstać do 2022 r.