Zarząd Dróg Miejskich usunął szereg barier z całych ciągów ulicznych.
Przykładowo na Mokotowie usunięto bariery np. z ulic Spacerowej i Rakowieckiej, na Ochocie z ul. Szczęśliwickiej, a w Rembertowie z al. gen. A. Chruściela „Montera”. W projekt zaangażowały się też dzielnice (Białołęka, Mokotów, Ochota, Rembertów, Śródmieście, Ursynów i Wawer). I tak, np. bariery były usuwane na ulicach Nowego Rembertowa, w Śródmieściu zmieniła się ul. Polna, a na Mokotowie ulice Ksawerów i Jeziorna. Na Białołęce poprawki zostały wprowadzone na ul. Sprawnej. Były to przede wszystkim obniżone krawężniki czy oznaczenia dla osób niewidomych.
Oprócz programu likwidującego bariery architektoniczne, bariery usuwane są także na bieżąco w ramach inwestycji, przebudów i remontów dróg. Na ulicach ZDM zainstalowano prawie 6 km białych pasów prowadzących, ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym w okolicy ważnych instytucji i intensywnie wykorzystywanych ciągów pieszych. Zmiany objęły ulice Okopową, Łabiszyńską, Kondratowicza, Bartniczą, Krasińskiego oraz odcinek ul. Emilii Plater. Ponad 70 przystanków autobusowych dzięki wspólnym działaniom ZDM i Zarządu Transportu Miejskiego uzyskało specjalne krawężniki peronowe ułatwiające podjazd autobusu do krawędzi oraz pole oczekiwania wyznaczające orientacyjne miejsce II drzwi (wyposażone standardowo w rozkładaną rampę) po zatrzymaniu się autobusu.
Na skrzyżowaniu Alej Jerozolimskich i ul. Emilii Plater powstały naziemne przejścia dla pieszych, przy Przyczółku Grochowskim powstała pochylnia ułatwiające korzystanie z węzła przesiadkowego. Remont przejścia podziemnego przy Dworcu Zachodnim pozwolił na wybudowanie w nim pochylni ułatwiających dotarcie na dworzec kolejowy i przystanki autobusowe. Także każda weekendowa wymiana nawierzchni jezdni jest połączona z korektą przejść dla pieszych i krawężników. Tramwaje Warszawskie wyremontowały odcinek trasy W-Z przy Placu Wileńskim, a w ogłoszonym właśnie przetargu chcą kupić ponad 200 niskopodłogowych tramwajów.