Nowe chodniki, droga dla rowerów, miejsca postojowe, drzewa i krzewy, mała architektura – ulice Ossowskiego, Handlowa i Myszkowska zmienią się nie do poznania.
Drogowcy wyremontują chodniki, które pamiętają jeszcze czasy budowy osiedla Targówek. Pod nogami przechodniów będzie ponad 20 tys. m kw. nowych płyt chodnikowych. Dla rowerzystów zbudowane zostaną wydzielone drogi dla rowerów o długości ponad 3 km, a dla biegaczy – pierwsza po prawej stronie Wisły ścieżka biegowa z nieutwardzoną nawierzchnią. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami z ponad 400 oprawami oświetleniowymi typu LED. Spacerowicze będą mogli spocząć na kilkunastu nowych ławkach, będzie także kilkadziesiąt stojaków na rowery. Dużo do powiedzenia będą mieli ogrodnicy – posadzą 211 nowych drzew; głównie klony, jesiony, graby i brzozy. Do tego zieleń niska – w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.
Projekt przebudowy „obwodnicy” Targówka zakłada spore zmiany w organizacji ruchu. Na jezdni będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a na pozostałej powierzchni pojawią się miejsca postojowe – w sumie 140 miejsc do parkowania. Skrzyżowania ul. Handlowej z ul. Gorzykowską, ul. Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Drogowcy wyznaczą nowe przejścia dla pieszych z azylami przez ul. Handlową (między ul. Lusińską a ul. Kołową, przy ul. Lusińskiej, ul. Mokrej i ul. Szczepanika) i przez ul. Myszkowską (przy ul. Hodowlanej).
Projekt zmian na tych głównych ulicach Targówka mieszkaniowego to efekt wspólnej pracy drogowców, mieszkańców i radnych. Dziś w tym rejonie dzielnicy trwa budowa dwóch stacji II linii metra ale już w przyszłym roku po wykopach nie będzie śladu. Wykonawca metra odbuduje rozkopane ulice – zgodnie z jego zapowiedziami ul. Ossowskiego ponownie będzie przejezdna w lipcu tego roku a ul. Trocka w listopadzie.