W niedzielę 14 marca wchodzi w życie korekta rocznego rozkładu jazdy. Ruszają intensywne prace na Warszawskim Węźle Kolejowym, które wpłyną na ruch kilkudziesięciu pociągów jeżdżących do i ze stolicy.
Największe zmiany w kursowaniu pociągów PKP Intercity będą wynikać z rozpoczętej
w ubiegłym roku przebudowy Warszawy Zachodniej. To największa w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.
26 marca rozpocznie się kolejny etap przebudowy. Wyłączone z użytku zostaną dwa perony linii dalekobieżnych nr 6 i nr 7. Prace wymagają wstrzymania ruchu pociągów na jednym torze linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną. Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia sprawi, że część pociągów kursujących przez Warszawę będzie jeździć trasami zmienionymi.
40 pociągów zostanie skierowanych przez stację Warszawa Gdańska. 14 z nich będzie rozpoczynać lub kończyć bieg na tej stacji:
TLK 13110/31110 Wit Stwosz relacji Warszawa Gdańska – Kraków Główny – Warszawa Gdańska (w stronę Warszawy od 26 marca);
IC 17100/71101 Zamenhof relacji Warszawa Gdańska – Zielona Góra – Warszawa Gdańska (w stronę Zielonej Góry od 14 marca, z Zielonej Góry od 26 marca);
IC 81112/18112 Noteć relacji Piła – Warszawa Gdańska – Piła;
IC 15106/51106 Brda relacji Warszawa Gdańska – Bydgoszcz Główna – Warszawa Gdańska;
IC 4120/4150 Daszyński relacji Bielsko-Biała/Zwardoń – Warszawa Gdańska (od 26 marca);
IC 15100 Słowiniec relacji Warszawa Gdańska – Gdynia Główna;
IC 1906 Rubinstein relacji Warszawa Gdańska – Łódź Fabryczna (od poniedziałku do piątku);
IC 9109 Łęcka relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska;
IC 9111 Tuwim relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska;
IC 71104 Warta relacji Poznań Główny – Warszawa Gdańska (od 26 marca).
17 kolejnych będzie kursować przez stację Warszawa Gdańska oraz dodatkowo Warszawę Wschodnią:
IC 91101/19100 Łodzianin relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (w stronę Łodzi od 14 marca, z Łodzi od 26 marca);
TLK 91131/19130 Zosia relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Gdańska i Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (z Łodzi od poniedziałku do piątku, a z Warszawy oprócz sobót i niedziel w okresie 10-25 kwietnia i 8-30 maja);
IC 1900/9101 Boryna relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia (w stronę Łodzi od 14 marca, z Łodzi od 26 marca);
IC 1902/9103 Telimena relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Łódź Fabryczna;
IC 1906/9107 Rubinstein relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia (z Warszawy w soboty i niedziele);
IC 1910 Tuwim relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna;
IC 1912 Syrena relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna;
IC 41105/14104 Kmicic relacji Częstochowa – Warszawa Wschodnia – Częstochowa
(w stronę Warszawy od 26 marca);
IC 1420/1450 Daszyński relacji Warszawa Wschodnia – Bielsko-Biała/Zwardoń;
IC 5130 Kujawiak relacji Bydgoszcz Główna – Warszawa Wschodnia (od 26 marca);
IC 41010 Chopin relacji Bohumin – Warszawa Wschodnia (od 26 marca).
Dla kolejnych 9 pociągów tranzytujących Warszawę, stacja Warszawa Gdańska będzie jedynym postojem w stolicy:
IC 6127/1626 Słowacki relacji Wrocław – Białystok – Wrocław;
IC 72101 Lubuszanin relacji Zielona Góra – Chełm;
TLK 18153 Parsęta relacji Łódź Fabryczna – Kołobrzeg;
TLK 81114 Pobrzeże relacji Kołobrzeg – Łódź Fabryczna (od 29 kwietnia);
IC 5320 Żeromski relacji Olsztyn – Kraków Główny;
IC 5422 Skarbek relacji Olsztyn – Bielsko-Biała;
IC 1632 Dąbrowska relacji Białystok – Wrocław;
IC 4122 Pilecki relacji Racibórz – Białystok.
Stacja Warszawa Wschodnia będzie jedynym postojem w Warszawie dla kolejnych 17 pociągów przewoźnika, z których niemal wszystkie będą na tej stacji zaczynać lub kończyć trasę:
IC 31106/13106 San relacji Przemyśl – Warszawa Wschodnia – Przemyśl;
IC 31104 Witos relacji Przemyśl – Warszawa Wschodnia;
TLK 83170 Ustronie relacji Kołobrzeg – Kraków;
IC 5128 Rejewski relacji Bydgoszcz – Warszawa Wschodnia;
TLK 21110/12110 Nida relacji Kielce – Warszawa Wschodnia – Kielce;
IC 11000/11010 Skaryna relacji Warszawa Wschodnia – Brześć – Warszawa Wschodnia;
IC 11106/11110 Starzyński relacji Warszawa Wschodnia – Terespol – Warszawa Wschodnia;
IC 11014/11004 Niemcewicz relacji Terespol – Warszawa Wschodnia – Terespol;
IC 21100 Chełmianin relacji Chełm – Warszawa Wschodnia;
IC 2150 Oleńka relacji Lublin – Warszawa Wschodnia (w soboty oraz 4 kwietnia);
IC 21010 Kiev Express relacji Jagodin – Warszawa Wschodnia;
IC 11012 Mickiewicz relacji Brześć – Warszawa Wschodnia.
Pięć pociągów obsługiwanych elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (EZT) będzie kursować przez podmiejską linię średnicową z zatrzymaniem na stacji Warszawa Śródmieście (w zamian za pomijany postój Warszawa Centralna):
IC 6123 Baczyński relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia (od 10 kwietnia do 30 maja w soboty i niedziele, oprócz 1 i 2 maja);
IC 6121 Asnyk relacji Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia (od 10 kwietnia do 30 maja w niedziele, oprócz 2 maja oraz 15 maja);
IC 5322 Sienkiewicz relacji Olsztyn Główny – Kraków Główny;
IC 12103 Czartoryski relacji Warszawa Zachodnia – Lublin Główny;
IC 21104 Bystrzyca relacji Lublin Główny – Warszawa Zachodnia.
Ograniczona przepustowość linii kolejowych w Warszawie sprawia, że od 14 marca zawieszone zostanie kursowanie pociągów:
EIC Krakus relacji Kraków – Warszawa – Kraków;
EIC Norwid relacji Kraków – Warszawa – Kraków;
TLK Krasiński relacji Warszawa – Wrocław – Warszawa;
IC Modrzejewska relacji Kraków – Warszawa – Kraków;
IC Lajkonik relacji Kraków – Gdynia – Kraków;
EIC Ondraszek relacji Bielsko-Biała – Warszawa – Bielsko-Biała;
EIC Klimczok relacji Bielsko-Biała – Gdynia – Bielsko-Biała;
EIC Ślęża relacji Warszawa – Wrocław – Warszawa.
PKP Intercity uruchomiło specjalną podstronę https://Intercity.pl/wwk, gdzie zamieszczane są informacje o zmianach w rozkładzie jazdy, honorowaniu biletów i poruszaniu się w obrębie dworców w związku z pracami na Warszawskim Węźle Kolejowym.