Targówek znalazł się na siódmym miejscu w Warszawie pod względem liczby sklepów monopolowych, a na dziesiątym – pod względem knajp
W zeszłym roku na Targówku wydano 185 koncesji na sprzedaż alkoholu w sklepach (o 1,6 proc. więcej, niż w 2012 r.) i 32 – dla lokali gastronomicznych (o 39,6 proc. mniej).
W zeszłym roku w Warszawie wydano o 21 proc. więcej koncesji na sprzedaż alkoholu w sklepach, niż w 2012 r. i o 13,5 proc. więcej – w lokalach gastronomicznych.
Łącznie było to 3090 koncesji na sprzedaż alkoholu w sklepach i 2140 – na sprzedaż w punktach gastronomicznych. Najwięcej sklepów monopolowych przybyło na Woli – na koniec 2013 r. było ich 436 (to rekord w skali Warszawy), 52 proc. więcej, niż rok wcześniej. Z kolei najwięcej lokali, w których sprzedają alkohol przybyło w Śródmieściu – na koniec 2013 r. było ich 914, czyli o 147 więcej, niż w 2012 r.
Największym procentowym przytostem lokali gastronomicznych z alkoholem może pochwalić się Rembertów. W 2012 r. było ich cztery, a w 2013 – siedem, co oznacza, że ich liczba zwiększyła się o 75 proc. O 36,8 proc. zwiększyła się liczba lokali podających alkohol na Mokotowie, a o 35,5 proc. – w Wilanowie.
W Wilanowie w zeszłym roku zanotowano największy przyrost sklepów monopolowych w stolicy. W 2012 r. było ich 39, w 2013 – już 70. Z kolei we Włochach liczba sklepów z procentami zwiększyła się o 63 proc., na Woli – o 56,8 proc., a na Pradze-Północ – o 56,5 proc.
Wola pod względem liczby koncesji dla sklepów z alkoholem w 2013 r. zdetronizowała Mokotów (296), który ostatecznie znalazł się na trzecim miejscu, za Śródmieściem (341). Po drugiej stronie zestawienia znalazły się: Rembertów (19), Wesoła (22) i Ursus (62).
Pierwsza trójka pod względem liczby lokali gastronomicznych jest taka sama, jak w 2012 r. – Śródmieście (914), Wola (436) i Mokotów (296). Przy czym w tej ostatniej dzielnicy liczba koncesji dla lokali spadła o 16,4 proc.